Wolf Cub - recension, RTP och speltips!

Wolf Cub
NetEnt
96.3%
2.00 kr
2,000 kr

Wolf Cub

Wolf Cub från NetEnt utspelar sig ute i den mystiskt snötäckta skogen, med glad och trevlig musik spelandes i bakgrunden. Snön faller fridfullt ner över hjulen och vid din sida har du den gråa vargungen – och till skillnad från den illvilliga vargen i Wolf Hunters från Yggdrasil så är denna jycke betydligt mycket trevligare att vistas kring. Bland bonusfunktionerna i Wolf Cub väntar ett freespins-spel och en spännande Blizzard-funktion som skapar en symbolomvandlande snöstorm över hjulen för att du ska kunna vinna allt mer. Yla mot fullmånen tillsammans med vargen och låt den leda vägen till storvinsterna i Wolf Cub!

Hur du spelar Wolf Cub

Wolf Cub spelas på 5 hjul och 3 rader, och det finns 20 stycken fasta insatslinjer du kan vinna genom. Högvinstsymbolerna som dyker upp på hjulen under tiden du snurrar utgörs av djur från skogen enligt vargen, björnen, älgen, lodjuret och ugglan i minskande värdeordning. Lågvinstsymbolerna består istället av de klassiska symbolerna spader, hjärter, klöver och ruter. Wild-symbolen i Wolf Cub har en frostig tass som motiv med ordet Wild skrivet på. Denna symbol kan dyka upp överallt på de 5 hjulen och substituerar för alla övriga symboler förutom scatter-symboler. Scatter-symbolen utgörs i sin tur av den lysande fullmånen med ordet Scatter skrivet på och det är även denna symbol som kan hjälpa dig att aktivera freespins-bonusen, men mer om det lite längre ner. Du ställer enkelt in din insats genom att justera myntvärde och nivå, vilket möjliggör satsningar från 2 kr upp till 2000 kr per spinn!

Wolf Cub freespins

Freespins-bonusen i Wolf Cub aktiveras när det landar minst 3 stycken scatter-symboler på ett och samma spinn. Hjulen som de aktiverande scatter-symbolerna landat på snurrar sedan ett varv med enbart scatter-symboler som har olika antal freespins på, och när de väl stannar så tilldelas du det totala antalet gratisspinn som visas på hjulen. Som mest kan du belönas med inget mindre än 115 stycken gratisspinn, men du kan däremot inte aktivera fler gratisspinn under själva freespins-rundan. Dina freespins spelas med samma myntvärde och insatsnivå som den spelrunda som aktiverade bonusen.

Blizzard-funktionen i Wolf Cub

Den så kallade Blizzard-funktionen kan triggas under freespins-spelet i Wolf Cub. Funktionen aktiveras närmare bestämt när någon av symbolerna i spelet landar helt staplad på hjul nummer 1 under freespins. Det som sker då är att alla de matchande symbolerna på övriga hjul skapar en snöstorm och sprider sig mot det första hjulet och täcker de mellanliggande hjulpositionerna med likadana symboler, vilket ger dig chansen till ännu bättre vinstkombinationer! När det gäller wild-symboler så deltar dessa enbart i Blizzard-funktionen om de landar helt staplade på det allra första hjulet.

Slusats

Wolf Cub är en riktigt trevlig spelautomat, och den härligt tecknade grafiken ser oerhört välgjord och genomtänkt ut. Vi gillar även att det går att få rejält med freespins när bonusen aktiveras, och i kombination med Blizzard-funktionen kan freespins-bonusen resultera i mycket fina vinster. Kort och gott så bjuder Wolf Cub med all säkerhet på en mysig spelsession!

Queen's Day Tilt
Queen's Day Tilt
8.8