Street Magic - recension, RTP och speltips!

Street Magic
Play'n GO
96.0%
2.00 kr
1,000 kr

Street Magic

Har du några ess i rockärmen så är Street Magic utan tvekan en spelautomat som kommer att falla dig i smaken! Detta slotsspel kommer från vår svenska speltillverkare Play’n GO och det fullkomligt dryper av magi och häftiga illusioner. Den tatuerade illusionisten har laddat upp med sina bästa trolleritrick som kommer hjälpa dig på traven under tiden du snurrat på hjulen. Street Magic bjuder på häftiga animationer och en mörkare färgskala med inslag av lila och guld. Med lite tur och en räv bakom örat så kommer du både kunna vinna freespins och aktivera magikerns tre slumpmässiga trollkonster!

Hur du spelar Street Magic

Street Magic spelas på 5 hjul, 4 rader och med inget mindre än 20 stycken fasta vinstlinjer. Innan du drar igång hjulen så behöver du justera din insats, och det gör du snabbt och enkelt genom att klicka på plus- eller minus-knapparna i panelen längst ner på spelplanen. Du kan satsa från 2 kr upp till 1000 kr per spelrunda i Street Magic, och det finns således möjligheter för både storspelare och lite mer blygsamma spelare att hitta sin ultimata insats.

Det finns 9 stycken standardsymboler som går i minskande värdeordning enligt guldig ring med en stor lila diamant, klocka, hänglås, dolk genom spelkortet ruteress och ett par handklovar. Därefter följer lågvinstsymbolerna enligt spader, hjärter, klöver och ruter i färgerna blå, lila, grön och orange. Wild-symbolen i Street Magic utgörs av tre gyllene spelkort med ordet Wild på. Scatter-symbolen är i sin tur den allra mest spännande symbolen i Street Magic, och vad den kan göra för magiska ting kan du läsa mer om här nedanför!

Magikerns trollkonster

Magikern utgör scatter-symbolen i Street Magic, och symbolen fungerar även som en wild vilket innebär att den substituerar för alla standardsymboler i spelet. När det landar 2 stycken scatter-symboler på samma spinn så aktiveras en av de tre trollkonsterna och det bjuds då på en rafflande magisk show på hjulen. Vilken av Magikerns tre trollkonster det är som aktiveras väljs ut enligt slumpen, och det blir således alltid en spännande överraskning. Trollkonsten som kallas Jokerblandning gör först och främst så att 4 stycken wild-symboler placeras ut på slumpmässiga hjulpositioner, vilket i sin tur kan hjälpa dig att landa riktigt fina vinster. Aktiveras istället funktionen som kallas för Den förlängda mannen så expanderar de båda scatter-symbolerna och skapar varsitt wild-hjul. Trollkonsten vid namn Den transporterade mannen placerar sist men inte minst ut ytterligare en scatter-symbol på hjulen så att freespins-spelet aktiveras med en gång!

Street Magic freespins

När det landar 3 stycken scatter-symboler på ett och samma spinn så aktiveras freespins-spelet i Street Magic, och du kan som bekant även vinna freespins genom Den transporterande mannens trollkonst. Genom att klicka på ett av de nedåtvända spelkorten som då dyker upp på spelplanen så avslöjas det om du får 8, 10 eller 12 stycken freespins. Alla de wild-symboler som landar på hjulen under freespins-spelet blir sticky och klistras fast på sina positioner under dina återstående gratisspinn, och när det visas wild-symboler på alla 5 hjul så vinner du dessutom ännu fler freespins. Det antal extra freespins du kan belönas med är 4, 6 eller 8 stycken och du kan bara aktivera ytterligare freespins en enda gång.

Slutsats

Street Magic är en välgjord spelautomat med spännande funktioner och snygga animationer. Spelet stoltserar dessutom med en möjlig maxvinst på så mycket som 5000x din insats, vilket inte är helt dumt. Gillar du trollkarlstemat så ska du tveklöst testa några snurr och se om du kan dra fram några fina vinster ur hatten i Street Magic!

Rocket Fellas Inc
Rocket Fellas Inc
8.5