Flame Busters - recension, RTP och speltips!

Flame Busters
Thunderkick
96.1%
1.00 kr
1,000 kr

Flame Busters

Flame Busters är en spelautomat från Thunderkick där handlingen kretsar kring en av de yrkesgrupper som är allra viktigast i samhället – nämligen brandmän! I spelet har de ett heroiskt uppdrag framför sig och måste försöka rädda individerna som bor i den brinnande byggnaden med din hjälp. Spelplanen är alltså byggnaden, där hjulpositionerna ser ut som fönsterluckor, och på båda sidorna av spelplanen står brandmän redo att släcka när elden är lös. Flame Busters bjuder på svängig musik och en skön 80-talskänsla med märkliga symboler och pixel-grafik. Bland spelfunktionerna väntar en Brandövning-funktion, Myntantändning och ett bonusspel med freespins. Häng med Roasty McFry och hans brandmän på ett hisnande hett äventyr i Flame Busters!

Hur du spelar Flame Busters

Flame Busters spelas på 5 hjul och 3 rader med 243 sätt att vinna på. Du landar vinster genom att koppla samman identiska symboler på efterföljande hjul, med start allra längst till vänster. Det gäller närmare bestämt att det dyker upp minst 3 likadana symboler på intilliggande hjul för att det ska bli en vinst. Symbolerna som dyker upp på hjulpositionerna inleds med en brandman klätt i gult som räddar en katt, en skäggig trollkarl klädd i lila, en skallig man med ögonlapp, en grön robot och en get med cigarett i munnen. Därefter följer 5 myntsymboler i olika färger. Wild-symbolen i Flame Busters har ett enkelt W som motiv och den substituerar för alla övriga symboler bortsett från scatter-symbolen, som i sin tur har en röd larmklocka som motiv. Det är även via scatter-symbolen du kan aktivera bonusspelet i Flame Busters.

Den sista speciella symbolen i detta slotsspel är den så kallade mysteriesymbolen, och den förekommer i form av en eld-symbol. Eld-symboler som dyker upp ersätts alltid av en annan symbol, men dock aldrig av wild- eller scatter-symboler. Innan du blir för ivrig med att börja spela så ska du se till att din insats är justerad och klar, och i Flame Busters kan du satsa mellan 1-1000 kr per spinn. När du har satt fart på hjulen kan det när som helst hända att Brandövning-funktionen triggas. Det som sker när funktionen aktiveras är att mellan 1-5 av de mynt som är lägst värderade omvandlas till eld-symboler!

Flame Busters bonusspel

I Flame Busters bonusspel så kommer du belönas med freespins och det krävs minst 3 scatter-symboler på ett spinn för att du ska lyckas aktivera bonusspelet. Det antal freespins du belönas med avgörs av hur många scatters det är som triggar bonusen. 3 scatters ger 10 freespins, 4 scatters ger 15 freespins och 5 scatters ger 20 freespins. Under själva freespins-rundan kan du samla på dig fler scatter-symboler för att klättra dig allt högre upp i byggnaden samtidigt som du ökar i nivå. Varje gång du samlar ihop 3 scatters når du en ny våning, och belönas då även med 2 extra gratisspinn. Dina scatters behöver inte heller landa på ett och samma gratisspinn utan det räcker med att de landar en i taget, för de samlas ändå in i mätaren ovanför spelplanen!

Myntantändning

Myntantändning är kort och gott en funktion som omvandlar lågvinstsymboler till eld-symboler. Varje gång du når en ny nivå i bonusspelet genom att skrapa ihop 3 scatter-symboler så kommer det mynt som är minst värt förvandlas till eld-symbolen, och sedan förbli en eld-symbol under de spelrundor som återstår av bonusen. När en eld-symbol har förvandlats från en typ av mynt så kan den inte ersättas av samma mynt fler gånger. Har du riktigt mycket tur och fortsätter klättra i nivå innan dina gratisspinn tar slut så kan alla 5 myntsymboler hinna förvandlas till eld-symboler för ännu bättre vinstchanser!

Slutsats

Flame Busters bjuder på ett underhållande och minst sagt annorlunda tema. Det blir sällan tråkigt mellan snurren, då det alltid är något på gång på skärmen. Är det inte brandmännen som arbetar hårt för att släcka eldarna så kanske det är Brandövnings-funktionen eller bonusspelet som drar igång. När du aktiverar bonusspelet med freespins kan du få allt större vinster i takt med att du klättrar i nivå, och vi gillar att det har ett progressivt händelseförlopp där du tjänar mer och mer. Gör dig redo för ett glödande äventyr i Flame Busters!

Rocket Fellas Inc
Rocket Fellas Inc
8.5